Guide till att sy löshår med clips

Ok här kommer en liten guide till hur du syr löshår med clips själv hemma.

Först måste du köpa håret, det måste vara 100% human hair. Om du inte hittar din perfekta färg så kan du antingen köpa det närmast din färg och färga om det hemma eller kan du köpa 2 olika färger och mixa. (Det behövde jag alltid göra förr när jag hade en konstig blond färg)
Du måste även köpa clips (ca.12st) och det hittar du oftast där du köper håret, om du är blond köp ljusa clips och brunett svarta clips, ja ni fattar.
Sen måste du ha en tråd att sy med, välj en färg som är närmast ditt hår. (Jag hade ingen bra färg nu men det funkar ändå)



Börja med att ta ut håret ur paketet och trassla ut håret så att du har hela remsan utlagd.
Jag syr alltid dubbelt för annars blir håret for tunt. Mät upp håret på ditt huvud, en bra längd blir öra till öra, ungefär mitten av örat. Dubbelvik håret och klipp.



Nästa bit ska vara lite kortare än den andra, mät från baksidorna av öronen. Dubbelvik och klipp.



Den tredje biten ska vara ännu kortare, ungefär halva den första. Dubbevik och klipp.
Sen syr jag alltid till 2 singlar som är bra att använda och fylla ut så det ser naturligt ut. De brukar jag sätta längst fram på varje sida. Mitt hår tog slut här men har du hår och clips över så kan du sy till fler singlar eller spara håret.




Sen är det dax att börja sy ihop detta. Har du tunn tråd kan du köra dubbelt, jag hade en tjock tråd så jag kör med enkel tråd.
Jag börjar alltid med den jobbigaste biten (som är den längsta) så jag har den avklarad.
Börja med att sy ihop den lösa kanten med 2,3 stygn. Lägg på clipsen och sätt fast den genom det högra hålet.


Trä igenom alla hål för att sätta fast clipsen så den sitter.
Jag måste erkänna att jag inte är alls noga för det behövs inte. I början när jag gjorde detta så var jag supernoga och det tog sjukt lång tid men jag märkte att det inte behövs för det sitter lika bra och det syns ändå inte. Och det går mycket mycket fortare.


Sen syr du ihop remsan så den sitter ihop, när du kommer till mitten syr du fast en till clips, syr vidare och när du kommer till slutet syr du fast den 3e och sista clipsen. Det räcker med 3 clips på den remsan.



Nästa remsar syr du som den första.
Tredje remsan räcker med 2 st clips och dom singla endast en clips på varje.
När du har sytt klart ska det ungefär se ut såhär


Sen är du nästan klar, det ända du behöver göra nu är att klippa till det så det smälter in i ditt hår. Tänk på att det är löshår och det ska inte se perfekt ut och det behöver inte vara så noga. Den som du har överst är den remsan du ska klippa mest eftersom ditt vanliga hår faller över den. Klipp lite åt gången och prova dig fram.
Sen är du klar och kan sätta in det....




Kommentarer
Postat av: Ebba

Vad fint :D

2009-04-03 @ 21:48:14
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack för dem jättebra tipsen, hade användning för dem igår när jag skulle sy i clippsen i löshåret för första gången :)

2010-05-16 @ 14:00:20
Postat av: Anna

Hej!

Har du lust att lägga till min msn eller skriva ett mejl för jag undrar en sak :)

Skulle vara jätte snällt :)



[email protected]

2010-06-01 @ 16:46:48
Postat av: Sandra

Tack så jätte mycket !! Behövde tipset :) Ska försöka sy fast de idag ..

2011-05-02 @ 20:52:57
Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

shit va bra tips! ;D verkligen letat efter det här ;D men... en fråga har jag... du köper ju en hel träns liksom och syr själv, är det inte lättare att köpa ett paket som redan är färdig klippt ?:) med clips isatta redan :)?



KRAM

2011-06-17 @ 15:01:21
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Anonym

TACK!!

2012-06-26 @ 18:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0