Santa Barbara update

Puh,..... nu ligger jag äntligen i sängen och bara längtar tills jag får stänga ögonen. Jag är heeeeelt slut.
Jag är inte byggd för att gå upp tidigare än 10 tre dagar i rad, det går verkligen inte.
Idag har vi iallafall varit i Santa Barbara hela dan.


Vi åkte dit runt 11 tiden och tog PCH (Pacific coast highway) hela vägen dit. Det är verkligen en sevärdhet att åka där så att det tar lite extra tid var det verkligen värt. På vägen såg vi allt från stooooooora jordgubbsfällt till California Air National Guard. Det var väldigt fint.
När vi kom dit så parkerade vi vid stranden och gick runt vid piren där man kunde ta båtturer o kolla på valar och delfiner. Och vi såg ett sjölejon som lekte i vattnet, vi såg pirater och roliga uteliggare. Kolla skylten på bilden, skönt att han är ärlig.








Turister

Och efter det så gick vi till Downtown Santa Barbara och åt på en jättegod Italiensk restaurang som var rankad topp 1000 i hela landet. Jag har letat efter vegetarisk calzone länge och när jag såg att det fanns det på menyn så kan jag lova att det var en mage som jublade av glädje:) Sen gick vi och gick och gick och tog en starbucks och gick och gick och gick. Till slut orkade vi inte mer så vi gav upp och min moster hade kollat upp att det fanns ett stort träd där i Santa Barbara som det sägs att 10 000 personer kan stå under, och vi bestämde oss för att leta upp det. Det heter förresten Moreton Bay Fig Tree. Vi hittade det och stannade och tog lite bilder. Det trädet var väldigt gigantiskt och jag skulle faktiskt kunna tro på att det kan stå 10 000 pers under det, vi borde prova o se nångång. Maila mig om ni vill vara med o försöka. Om ungefär 50 år kanske jag har fått ihop 10 000 pers men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, haha.


Jag under trädet, då ser ni hur stort det är.


När vi kom hem så var Daniel och hans kusin Fredrik här och eftersom jag inte hade sett Daniel på hela dan så kunde jag inte låta bli att klättra på han....DET är kärlek :)




För övrigt så måste jag säga att jag rekommenderar starkt att åka till Santa Barbara om man är i Californien. Det är en jättemysig liten stad och väldigt mycket att se och det tar bara 2 timmar att åka dit (PCH 2 timmar, 101 freeway 1.5 timmar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0