Mataffären

Jag gjorde precis ett besök i mataffären och det är 3 saker jag vill tråka ut er med.

Första grejen: Allt känns så dyrt här i Sverige jämfört med USA och det är inte bara för att det är det utan det är så högre nummer, 3 dollar för en soya mjölk eller 22 kr? Även om det är ungefär samma så känns 22 kr som rena rånet.  Eller 4 dollar eller 35 kr för flingor..35 låter så mycket dyrare. Det känns som man blir lite snål fastän skillnaden inte är så stor egentligen, det bara låter som det. Hjärnan spelar ett spel med ditt förnuft. Det kanske är bra egentligen för då håller man i pengarna här och så har man desto mer att spendera i L.A :)

Andra grejen är att ni som bor i Sverige ska vara lyckligt lottade som har så gott bröd och fruktansvärt god ost.
Jag har rest en del och varit i ganska många länder och det finns inget land som har så gott bröd och ost som Sverige.
I usa fyller dom bara brödet med en massa konstiga tillsatser och osten är 'fake' eller smakar 'svettig' ost.

Tredje grejen är KASSAR!! I USA får man kassarna gratis och behöver aldrig tänka på att köpa det. Men här måste man KÖPA kassar och jag glömmer alltid det och så får man ursäkta sig och dra kortet igen men då tycker dom att man är jobbig så då får man oftast kassarna gratis :) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0