Flygkrasher

Jag laste precis dessa tva artiklar pa Aftonbladet.se
Vad ar det som hander ute i varlden? Varje vecka laser man om minst en flygkrash med x antal doda. Stora som sma plan, INGA plan ska val egentligen storta, eller? Ska man tanka varje gang man ska flyga nanstans att denna gangen kanske det ar mitt plan man far lasa om i tidningarna imon.
Det finns ingen sakerhet i att flyga och jag vet att det aldrig har gjort det men innan sa man val att det var storre risk att do i en bilolycka an en flygplans olycka. Nu kanns det som det ar tvartom.
Min mamma ska komma till mig snart och sjalvklart blir man valdigt orolig. Jag har aldrig varit flygradd eller orolig nar nan annan ska flyga men om man laser sana har saker i tidningen dagligen sa blir man valdigt stressad.
Ja, jag vet inte.... jag tanker iallafall inte langre "Det kommer aldrig handa mig"





Hela artiklarna finns att lasa pa aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: p u s s y d o l l

Jag ska flyga till NY för första gången nu i april. Är meganervös :(

2009-03-30 @ 09:18:56
URL: http://pussydoll.blogg.se/
Postat av: Lorena

Jag är också jätte flygrädd, men när jag fick höra att det hela tiden finns två miljoner människor i luften hela tiden så förstår man hur minimal sannolikhet det är att man skulle krascha, även om det känns som det kraschar plan varje dag (:

2009-05-01 @ 18:05:56
URL: http://lorenasanchez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0