Möten och stämingar!!!

Mötet som jag och Nati hade idag gick fruktansvärt bra. Vi var där i säkert 2 timmar och smidde framtidsplaner. Vi diskuterade även det olagliga användadet av våra modellbilder. Ibland hittar man sina bilder på konstiga siter som man helst inte vill förknippas med och första reaktionen är oftast att skicka ett mail till dom och hota med stämning men idag fick vi veta att man faktiskt ska stämma såna siter. Man måste alltid ta en screencapture för att ha bevis att bilderna har använts på deras sida för så fort dom får nys om en stämming så kommer dom ta bort bilden och då har man inget bevis längre.
Jag har dessutom ett fall där en amerikans tidning har använt mina bilder utan tillåtelse från mig och publiserat ett uppslag. Jag fick ett samtal förra året om att jag var med i den där tidningen från en vän annars hade jag aldrig ens märkt det, jag går inte direkt ut och köper såna tidningar om jag själv inte är med, haha. Vi ska tillbaka imorgon och spåna vidare på detta och se vilka rättsliga åtgärder man kan ta. Jag är trött på att folk ska komma undan hela tiden med att sno ens bilder, nu måste vi sätta stopp för det.
Efter mötet så drog vi till Kristian och hämtade alla mina modellbilder som jag har i en väska där, sen fick jag en skiva av Ville (grym fotograf) som hade fotat 69 Eyes för Rebellious Couture. Jag är superpepp för alla framtidsplaner vi har för Rebellious Couture... det kommer bli så grymt!
Imon har vi 4 möten och sen blir det hockey igen på kvällen Anaheim mot Detroit igen. Woohoo, heja Sverige!!
Och gissa vad som händer på onsdag?????? ITS MY BIRTHDAY!!!!!!


Jag lagar mat, psycho bitch, hahaha!!!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du får ursäkta en oinsatt =) men... är R.C ngt eget som ni startat eller är ni modeller och språkrör för detta (klädmärke/projekt) ?

2009-05-12 @ 10:42:50
URL: http://pingvinprincipessa.blogg.se/
Postat av: Susanne

Förresten, klart ni ska kolla efter vad gäller stämningar - ni har rättigheter till bilderna. Stå på er! =)

2009-05-12 @ 10:44:40
URL: http://pingvinprincipessa.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja grattis på födelsedagen:)



7 dagar kvar tills min:D vi oxar är bäst.. haha



och stäm dom jävlarna som snott era bilder.

2009-05-12 @ 21:12:37
URL: http://eckka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0