Varma vindar och Santa Barbara branden

Idag var vädret helt sjukt. När jag åkte hemifrån och kom till skolan runt 14 tiden så var det varmt ute men ändå lite småkalla vindar. Vid 16 tiden hade jag rast och gick ut för att ta lite luft, när jag steg utanför dörren så var det sjuka varma vindar som slog emot mig och det kändes som att gå in i en bastu. Det var sjuuukt varmt och kvavt typ, svårt att förklara men det var nästan lite svårt att andas.
När jag åkte hem vid 19 tiden var det likadant och himlen var orange aktig. Det var en kompis som sa en gång att om solen är orange så betyder det att det brinner någonstans. Hela himmlen var fylld med rök (möjligtvis avgaser), jag misstänker att det är starka vindar som har blåst hit brandröken från Santa Barbara.
Jag är ingen väderexpert men det är min teori till varför det kom sjukt varma vindar och rökfylld himmel.






Kommentarer
Postat av: emma

trots det ser bildernasjukt mysiga ut, vill också vara där :)

2009-05-07 @ 11:10:46
URL: http://delicious89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0