Stress

Usch nu känner jag att stressen börjar sätta sina spår.
Den senaste månaden har stressen smygt sig på sakta men säkert och det blir bara värre och värre för varje dag som går.
Jag har så mycket saker att göra innan jag åker hem till Sverige den 19 Juni att jag inte vet hur jag ska hinna med allt. Dagarna räcker inte till.
Först och främst så är det skolan, jag har alla mina finals nu så det tar upp en stor del av min tid.
Sen så är det mitt och Natachas projekt som vi gärna vill komma ett steg längre med innan vi åker hem. Vi har lite möten som vi måste spika innan.
Jag måste fixa klart projektet med advokaterna som också tar sjukt mycket tid för det är viktigt att det blir bra gjort.
Jag måste göra klart kampanjerna för Rebellious Couture så vi kan få igång det och dessutom göra en hemsida (vilket är en del av mina finals i skolan)
Och som om det är inte är nog med detta så måste vi FLYTTA!!!! Hur jobbigt är inte det?
Vi bestämde det för några dagar sen och vi har 3 veckor på oss att tömma lägenheten. Vi ska flytta in allt i storage över sommaren och skaffa en ny lägenhet när vi kommer tillbaka. Men vi har så sjukt mycket grejer här och allt måste packas ner.  Det är minst en veckas jobb.
Såååå..... jag vet inte om ni kallar detta stress men för mig är det alldeles för mycket på en gång, och det är fakiskt inte överdrift...
Jag känner dessutom att jag är sjukt trött om dagarna, kan inte sova på nätterna, har magknip emellan åt och huvudvärk då och då.

Vart ska man börja för att hinna med allt?

Stressens biverkningar
  • känslomässiga reaktioner (retlighet, ångest, sömnproblem, depression, hypokondri, alienation, utbrändhet, familjerelationsproblem),
  • kognitiva reaktioner (svårigheter att koncentrera sig, minnas, lära sig nya saker, fatta beslut),
  • beteendemässiga reaktioner (missbruk av droger, alkohol och tobak; destruktivt beteende)
  • fysiologiska reaktioner (ryggproblem, nedsatt immunitet, magsår, hjärtproblem, högt blodtryck).



Jag att det är viktigt att inte låta stressen ta över för mycket så det inte blir en hälsofara.

Så nu ska jag ut och göra Runyon med Natacha....





Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter som stress på mycket hög nivå, om du frågar mig =) Glöm inte att andas oxå mitt i allt - och äta, sova och även ta det lite lugnt ngt litet iaf. Det tjänar du på i längden. Lycka till med allt!

2009-05-29 @ 22:51:26
URL: http://pingvinprincipessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0