Lyx och kändiskap dödar

Idag när jag gick in på Aftonbladet så fick jag syn på denna artikeln. Jag mådde jättedåligt efter det och flera gånger under dagen så har den här kvinnan kommit upp i mina tankar.
Jag mår så dåligt för hennes skull, hela sitt liv så har hon levt i fattigdom och fastän hon har varit fattig så har hon fått 10 barn och levt ett hälsosamt liv till 130, hon var säkert en älskad och lycklig kvinna.
Men plötsligt blir hon känd och ska få känna på lyxliv, 19 dagar tog det innan lyxlivet tog hennes liv.
Hon hade klarat sig på den förra platsen i 130 år så varför flytta på henne?
Undra om det hade varit bättre att fortsätta leva i fattigdom, känner regeringen skuld för händelsen, hur mycket längre hade hon levt om detta inte hade hänt?
Hon var säkert super lycklig över att få bo i ett fint hem men lyckan höll inte särsklit länge. Ibland kanske det är bättre att uppskatta det man har och inte ständigt sträva efter något bättre........... eller kanske människor bara ska sluta ingripa i andras liv och försöka ändra på saker, ibland ska man bara låta saker vara som dom är. Hon hade som sagt klarat sig utmärkt i 130 år utan någon hjälp.....






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5140522.ab

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kanske hennes sista onskan came true.. och det var dags :)

2009-05-19 @ 10:58:04
Postat av: Camilla

Kanske var hennes sista onskan... och det var dags :)

2009-05-19 @ 10:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0