Porer och finnar

Jag har dom senaste 3 åren fått lite problem med porer. Jag har inte haft grova problem men bara att dom dyker upp ibland när man helst inte vill ha dom. Och jag har det som jag kallar pill-sjukan och måste pilla på saker hela tiden, så när jag ser nått i mitt ansikte eller på kroppen så börjar jag pilla och tror att det ska försvinna men i själva verket gör jag det bara värre.
Så när jag har fått en por på kinden så pillar jag tills det blir ett sår och sen ser det förjävligt ut. När det har kommit så långt så finns det inte så mycket att göra åt saken, det viktiga är att förhindra att dom dyker upp.


Såhär såg det ut innan

Tidigare har jag provat alla möjliga sätt: jag använder Dermalogica produkter till att rengöra ansiktet både morgon och kväll, jag är noga med att tvätta mina smikborstar, och jag har provat Proactive.
Inget av detta har direkt hjälpt mitt lilla problem. För några veckor sen gick jag in på Target och köpte Neutrogena Clear Pore Oil Controlling Astringent som impuls köpt och hade inget hopp om att det skulle fungera. Men jag torkade ansiktet med det morgon och kväll och nu efter ungefär 2 veckors användning måste jag säga att det faktiskt funkar. En flaska kostade bara 5 Dollar och det enda du behöver göra är att hälla lite sån vätska på en bomulltuss och torka morgon och kväll.
Men jag är superglad att jag äntligen har hittat något som funkar. Ibland är dom lätt tillgängliga och billiga produkterna mycket bättre än dom kostsamma. Man får alltid ta och prova sig fram.






Om denna produkten inte finns i Sverige så finns den att köpa på Ebay, dock kostar den lite mer där.

Kommentarer
Postat av: Malin

Snälla, jag skulle jättegärna vilja ha svar! Först vill jag tacka för tipset, jag har också lite porer problem ibland. Neutrogena finns på Apoteket bland annat så dit ska jag gå och inhandla den imorgon :-)



Sen det jag vill fråga är, hur ont gjorde det att ta hål i örat, fast i den där lilla piggen som sticker ut? Vet inte vad den heter men på bilden ser man en liten diamant, vill så gärna ta hål där jag också, men de säger att det är det ondaste stället? Sen undrar jag, vet du om det går att ta hål där vid frisersalonger? Dom brukar ju kunna ta hål i örsnibben iaf.



Hoppas du svarar! TACK på förhand.



Kramar på dig.

2009-05-21 @ 20:59:40
Postat av: Malin

Å du vad heter stället i örat du tagit hål på? :-)



KRAM igen

2009-05-21 @ 22:28:48
Postat av: Angeelii

Hejsan!



jag skulle jätte gärna vilja veta vart du fick tag på denna super Produkt! :) mkt tacksam för svar!



Kram

2009-12-02 @ 20:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0