Smink på kläder

Har ni varit med om att ni har dragit en tröja över huvudet när ni har haft smink på er och så har hela tröjan blivit smutsig? Eller när man har kläder på sig när man sminkar sig så har det kommit en liten mascara klick eller foundation på tröjan?
Få INTE panik för det går faktiskt att ta bort ganska lätt och smidigt. (haha, detta lät som värsta tv reklamen)

Jag har två tips att ge er:
1. Använd sminkborttagnings servetter. Funkar på nästan alla smink fläckar och lämnar inte spår.
2. Fläckborttagnings penna, jag är osäker på om den finns i Sverige men den heter Tide To Go och kanske finns att köpa online. Jag vet att Amazon säljer den men om den fraktas till sverige vet jag tyvärr inte. Men det är en mirakelpenna som du kan ha med dig i handväskan och alltid vara redo för fläckar som oplanerat dyker upp. Det finns säkert en motsvarighet till detta i Sverige.


När man får fläckar och sånt på kläder så tänker man oftast inte på att man faktiskt kan ta bort den utan att tvätta hela tröjan. Maskintvättar sliter väldigt mycket på kläder så om man kan ta bort fläcken utan en heltvätt så gör det.



Kommentarer
Postat av: Jen

Hej Em! Är en rätt ny läsare av din blogg och jag är nyfiken! Hur kommer det sig att du bor i LA? Kan du inte skriva ett inlägg där du berättar om dig själv? Hade vart kul läsning =) Kram, J.

2009-05-15 @ 16:58:33
URL: http://jein.blogg.se/
Postat av: Madde

Galltvål kan funka väldigt bra också=)

2009-05-15 @ 22:47:25
URL: http://hmadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0