Världshistoriens sämsta filmer

Nr.1: 2012 Doomsday- Det är nog den absolut sämsta filmen som nånsin har gjorts. Jag såg reklam för den innan vintern och den verkade hur bra som helst. Igår bestämde vi oss för att kolla på denna filmen. Jag hade sen innan faktiskt sett att den hade fått sjukt dålig kritik men ville ändå se och få en egen uppfattning. Jag är väldigt facinerad av år 2012 då man säger att jorden ska gå under och jag tänkte att filmen kan väl inte vara så dålig. MEN.... redan vid introt märkte man att det var en sjukt dålig lågbudget film. Ibland kan lågbudget filmer ha en bra story, bra skådisar och bra production och kan resultera i en bra film men jag gav upp förhoppningarna efter bara 5 min in i denna filmen. Denna filmen hade allt som en dålig film har.
Dåligt manus, sjuuuuuuukt dåliga skådisar, dåliga dialoger, dålig filming, ljudet as kasst m.m.m.m.m.m.m listan kan göras meterlång. Men vi slutade inte titta för vi ville bara se hur dom skulle få ihop denna filmen och det kan vara kul att se hur fel det kan bli. Denna filmen borde användas som undervisingsmaterial i filmskolor om hur man INTE ska göra en film.
När det var 20 min kvar stängde vi av för att gå o lägga oss men vi ska kolla klart bara för att se hur dåligt slutet kan bli.
En annan grej med denna filmen var att GUD nämns i nästan varje scen och väldigt mycket om hur allt är förbestämt och det finns en mening med allt. Vi misstänker att det kan vara kyrkan som har gjort filmen, STORT misslyckande.
Se endast denna filmen om du vill se en sjukt dålig film. Det kommer komma ut en annan film som heter 2012 i slutet på året med bla John Cusack, vi kan ju hoppas att dom lyckas bättre med den.





Nr. 2 på min lista är Quarantine. Den filmen hade jag sjukt höga förväntningar på för det hade gjorts väldigt mycket pr för den filmen och den var överallt på tv, radio och billboards. Till slut bestämde vi oss för att se den på bio. När vi kom in på bion (lite sent) så hade filmen börjat och vi insåg direkt att vi hade gjort ett misstag som gått in. Det var världens sämsta skådisar, storyn sög och sjukt dålig filmning mestadels med en hand kamera. Vi satt kvar hela filmen men jag hade sjuk ångest att jag hade slösat bort 2 timmar av mitt liv och 10 dollar på en sån dålig film.




Det finns massa mer dåliga filmer på min lista men dessa två tar priset. Jag är arg att såna filmer får göras.
Hur tänker man när man gör en sån film? Tycker dom själva att dom har gjort en grym film? Jag förstår inte hur såna här filmer ens för släppas.....urrrrhghhhh....


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hmmm... tror att jag tar det säkra före det osäkra så jag väntar på '2012' med John Cusack =)

2009-05-25 @ 12:37:50
URL: http://pingvinprincipessa.blogg.se/
Postat av: Martin

2012 är en filmatisering av en 5000år gammal apokalyps-teori (grov förklaring) och Quarantine är en remake på en B-film från Spanien som är filmad i samma stil. Så vad fan hade du förväntat dig? Du kan inte ett skit om film så vad fan sitter du och kritiserar det för? Jag gillar inte någon av filmerna speciellt mycket heller men jag har i varje fall grund till att inte tycka om dem.



Lilla flickan borde nog hålla sig till att snacka om smink, shopping och killar. För att spackla ansiktet och få kuk verkar vara det ända du är bra på.

2011-01-09 @ 03:52:28
Postat av: Martin

Glömde nästan, 2012 kostade ~250 000$ att producera. Så jag skulle inte kalla det lågbudget precis.

2011-01-09 @ 03:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Follow Emilia Carpinisan
  • RSS 2.0